56% iedzīvotāju Covid-19 pandēmijas laikā sākuši biežāk gatavot mājās
Gatavošana mājās ikdienā ir jaunā realitāte daudzās Latvijas ģimenēs – 56% iedzīvotāju norādījuši, ka gatavo mājās biežāk nekā laikā pirms Covid-19 pandēmijas, un tikai katrs piektais plāno atgriezties pie agrākajiem paradumiem, liecina 2020. gadā veiktais NielsenIQ pētījums[1]. Pieaugusi arī veselīgu maltīšu nozīme ikdienā. Pielāgojoties patērētāju paradumu maiņai, Rimi paplašinājis Rimi Gardēžu komandu līdz 10 garšas un ēdiena ekspertiem, kuri arī turpmāk izglītos par daudzveidīgu uzturu, iepazīstinās ar jaunām garšām un palīdzēs ikvienam attīstīt pavārmākslas prasmes.
Kā liecina NielsenIQ aptauja, veselīgs dzīvesveids Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgs arī pandēmijas laikā: puse no pircējiem pēdējā gada laikā mērķtiecīgi izdarījuši izvēles par labu veselīgu produktu iegādei. To apliecina arī fakts, ka pērnā gada pēdējā ceturksnī Rimi veikalos par 10% pārdotajās vienībās pieaudzis pieprasījums pēc augļiem un dārzeņiem, bet pieprasījums pēc vietējiem āboliem – teju par 25% pārdotajās vienībās. Tāpat aizvien pieprasītāks kļūst ekoloģisko augļu un dārzeņu sortiments Rimi veikalos, piemēram, āboli, banāni, kukurūza, kartupeļi, bietes, burkāni, sīpoli, selerijas un kāposti. Kā liecina NielsenIQ pētījuma dati, puse pircēju norāda, ka dod priekšroku pašmāju ražotāju produkcijai, un katrs trešais pārliecinās, vai viņa iegādātie produkti ir draudzīgi videi.
“Pircēju paradumu izmaiņas parāda, ka mājsēdes apstākļi mudina cilvēkus pievērst lielāku uzmanību savam uzturam. Tāpēc pircēju vēlmes iet roku rokā ar vietējo un veselīgo produktu sortimenta paplašināšanu Rimi veikalos, ko veicina arvien pieaugošā interese par šādiem produktiem. Teju par 10% ir audzis pieprasījums pēc produktiem, kas iekļauti Rimi Labākai dzīvei programmā, tāpēc pērn šo sortimentu esam paplašinājuši par 16% – pieejami jau 622 dažādi produkti ar pazeminātu sāls, cukura daudzumu un bez ĢMO, bet ar paaugstinātu uzturvērtību. Gardēžu programmas attīstība jaunā kapacitātē un kvalitātē ir loģisks turpinājums, kā varam iedvesmot cilvēkus dažādot ēdienkarti un apgūt jaunas prasmes un zināšanas par veselīgu uzturu, lai ikdienā varētu labāk rūpēties par savu labsajūtu, neraugoties uz vairākiem izaicinājumiem, ar ko sastopamies,” atklāj Rimi Latvia kategoriju departamenta direktors Milans Blūms.
Mājās gatavota maltīte ir svarīgāka nekā agrāk, sevišķi brokastis, ko mājās gatavo trīs ceturtdaļas iedzīvotāju, un vakariņas, ko ārpus mājas ēd vien 4%, liecina NielsenIQ pētījuma[2] dati. Tāpēc Rimi Gardēžu programmas mērķis ir iedvesmot Latvijas iedzīvotājus daudzveidīgu ēdienu pagatavošanai mājās, palīdzot arī iepazīt Latvijas ražotājus un to produktus gan receptēs, gan īpašos projektos. Piecu gadu laikā Rimi Gardēžu programmas ietvaros radītas vairāk nekā 600 receptes, bet ēdiena gatavošanas un veselīga uztura iemaņas apguvuši gan pieaugušie, gan gandrīz 20 000 skolēnu visā Latvijā.
Šobrīd Rimi Gardēžu komandā darbojas desmit ēdienu gatavošanas eksperti un garšas entuziasti. Pasaules garšas turpinās atklāt pavārs Mārtiņš Sirmais, bet Ilze Jurkāne nodosies latvisko garšu meklējumiem. Vīnzinis Mārcis Mitrevics skaidros vīna garšu saderību, savukārt bārmenis Ilmārs Munkevics būs ceļabiedrs pārējo dzērienu garšu pasaulē. Signe Meirāne ļausies izsmalcinātām modernās virtuves garšām, bet kopā ar Lieni Zemīti ikviens varēs uzburt īsto svētku garšu. Uztura speciāliste Olga Ļubina iepazīstinās ar veselīgas ēšanas pamatprincipiem, kamēr pavārs Normunds Baranovskis iedvesmos gatavot mājās, piešķirot ierastajām receptēm jaunas garšu notis. Gardēžu komandu papildina arī kafijas garšu pazinējs Raimonds Zadvornovs un vegānu dzīvesveida speciālists Edgars Sanders.
Gardēži foto un video formātā piedāvās iepazīt jaunas receptes un padomus ēst gatavošanai mājās, kā arī kopā meklēt jaunas un atklāt labi aizmirstas vai Latvijas virtuvē nekad nebijušas garšas.
Vairāk informācijas meklējiet jaunajā Rimi Gardēžu mājaslapā: www.rimi.lv/gardezi
[1] NielsenIQ pētījums “Pircēji jaunajā realitātē”, maijs 2020, izlases lielums – 500 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 64 gadiem.
[2] NielsenIQ pētījums “Kategoriju pirkšanas pamatprincipi”, septembris 2020, izlases lielums – 3010 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 64 gadiem.