Paradumu maiņa ir būtisks priekšnosacījums ilgtspējīgai darbībai mazumtirdzniecības jomā

27. Aprīlis, 2020
Būt sociāli atbildīgiem sabiedrības, klientu, piegādātāju, darbinieku un apkārtējās vides priekšā ir mūsu viens no Rimi stratēģiskajiem mērķiem.

Eiropas neatkarīgajā zīmolu ilgtspējas pētījumā "Sustainable Brand Index" Rimi Latvia ir atzīts par ilgtspējīgāko mazumtirdzniecības zīmolu Latvijā, topa kopvērtējumā ieņemot otro vietu.

“Mēs apzināmies, ka no vairākiem paradumiem nevar atteikties vienas dienas laikā, bet veicot mazus soļus pretim ilgtspējīgākam izvēlēm, mēs varam pietuvoties lielākam mērķim. Tāpēc mūsu vides un ilgtspējas iniciatīvas ir vērstas uz klientu paradumu maiņu, piedāvājot dažādas videi draudzīgas alternatīvas. Rimi Latvia regulāri īsteno iniciatīvas, kas veicina dabai draudzīgas izvēles, sniedz atbalstu sabiedrībai un līdzcilvēkiem,” informē Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Lai mazinātu ietekmi uz vidi, Rimi pēdējo gadu laikā ir veicis būtiskas investīcijas. Mūsu mērķis ir 2020. gadā sasniegt pilnīgu klimata neitralitāti. Galvenie investīciju virzieni ir energoefektivitāte, dzesēšanas un saldēšanas iekārtu nomaiņa, transporta un loģistikas sistēmas pārskatīšana, kā arī atjaunojamu resursu izmantošana un atbalsts. Kopš 2016. gada Baltijā esam ieguldījuši vairākus miljonus eiro, lai mazinātu CO2 emisijas, un salīdzinājumā ar 2006. gadu, kad šo programmu aizsākām, mūsu ekoloģiskais nospiedums ir mazinājies par 70%.

Plastmasas samazināšanas stratēģija

Lai mazinātu plastmasas ietekmi uz vidi, pēc 2020. gada Rimi veikalos tiks piedāvāti vienreiz lietojamie izstrādājumi (salmiņi, krūzes, šķīvji, galda piederumi u.c.), kas izgatavoti tikai no materiāliem, kas nesatur plastmasu. Saskaņā ar plastmasas samazināšanas stratēģiju, esam sākuši ar mūsu privāto preču zīmju pārtikas produktu iepakojumu nomaiņu, mainot to uz pārtikas iepakojumu, kas izgatavots no ilgtspējīgākiem materiāliem. Mūsu mērķis ir līdz 2022.gadam visiem privātās preču zīmes produktiem nodrošināt pārstrādājamas plastmasas iepakojumu, savukārt līdz 2030.gadam nodrošināt, ka privātās preču zīmes produktu iepakojums ir ražots no pārstrādātiem vai atjaunojamiem materiāliem.

Rimi pievērš uzmanību ne vien iepakojumam, bet arī citiem plastmasas izstrādājumiem, kas pieejami veikalos: esam nomainījuši pārtikas plēvi uz PVC nesaturošu plēvi, ieviesuši PVC nesaturošus cenu rāmjus un reklāmkarogus, un samazinājuši palešu plēves biezumu.

Koncentrējoties uz iepakojuma atkārtotu izmantošanu, Rimi veikalos patērētajiem ir pieejamas alternatīvas - atkārtoti lietojami auduma maisiņi augļiem un dārzeņiem, kā arī lielu daļu sveramās produkcijas pircējiem piedāvājam iesvērt līdzi paņemtajos traukos. No šī gada marta Rimi saviem klientiem piedāvā pilnīgi jaunu iepirkumu maisiņu klāstu, kas ļauj ikdienas iepirkšanās procesā izvēlēties videi draudzīgākas alternatīvas. Jaunajā produktu klāstā ir inovatīvi tekstila iepirkumu maisiņi, kas pilnībā izgatavoti no pārstrādātām plastmasas pudelēm, divu izmēru jauna dizaina papīra maisiņi, kā arī plastmasas maisiņi ar paaugstinātu pārstrādātā materiāla saturu.

Šķiro atbildīgi

Rimi turpina darbu arī pie atkritumu apsaimniekošanas jautājumiem, ieviešot mūsdienīgus risinājumus un turpinot sabiedrības izglītošanu. Sadarbībā ar Latvijas Zaļo punktu jau ilgstoši tiek veikti dažādi pasākumi izlietotā iepakojuma savākšanai un otrreizējai pārstrādei. Piemēram, pie vairākiem Rimi veikaliem iedzīvotāju ērtībai daudzviet uzstādīti papīra, plastmasas un stikla, un tekstila šķirošanas konteineri, savukārt veikalu iekštelpās – izlietoto bateriju un nolietotās mazās elektrotehnikas specializētie konteineri. Kopš tekstila konteineru uzstādīšanas pie Rimi veikaliem pērnā gada nogalē, savāktais tekstila apjoms pie Rimi veikaliem ir 17,7 tonnas. Arī veikalu vidē un noliktavās regulāri tiek šķirots liels daudzums kartona, papīra un polietilēna no preču iepakojumiem, un šie materiāli tiek nodoti atkārtotai pārstrādei.

Uzņēmuma ilgtspējīga darbība īstenojama arī vīrusa izplatības periodā

Šī brīža krīzes situācijā Rimi iesaistās sabiedrības informēšanā par drošības pasākumu ievērošanu. Tāpēc plānotās investīcijas reklāmā Latvijas medijos - televīzijā, radio, internetā u.c., tiek novirzītas drošības kampaņām un labdarības iniciatīvām. Rimi pastāvīgi sazinās ar nevalstiskajām organizācijām un sociālā atbalsta dienestiem, lai apzinātu vajadzības un iespēju robežās sniegtu praktisku palīdzību.

Tādēļ šobrīd Rimi veido vairākas informatīvas kampaņas “Paliec mājās”, aicinot arī sabiedrībā zināmus cilvēkus uzrunāt ikvienu palikt mājās un pasargāt vecākus, vecvecākus. Investējam arī kampaņās, kas paredzētas senioriem un citām riska grupām, lai atbalstītu Veselības ministriju vispārējā sabiedrības informēšanā. Tāpat pēdējo nedēļu laikā esam novirzījuši šiem mērķiem ievērojamu apjomu uzņēmuma līdzekļu, īstenojot dažādas labdarības akcijas – enerģijas paku ziedošanu neatliekamā medicīniskā dienesta mediķiem, gan sadarbībā ar Pārtikas banku - palielinājuši ziedojumu apmēru sociāli neaizsargātām sabiedrības grupām.

Atbalstām arī brīvprātīgo tīkla straujāku attīstību krīzes apstākļos – atbalstām brīvprātīgo palīdzības platformas -paliec-majas.lv. attīstību, lai ikvienam Latvijas iedzīvotājam, kuram ir nepieciešama palīdzība, ir iespēja to saņemt nekavējoties. Tāpat uzņēmums turpina rūpēties par  vietējo ražotāju atbalstu, aicinot šajā krīzes situācijā izvēlēties Latvijā ražotus produktus.

Ilgtspējīgo zīmolu indekss (Sustainable Brand Index) ir lielākais neatkarīgais zīmolu pētījums par ilgtspējību Eiropā. Pētījumu 2011. gadā uzsāka SB Insight Zviedrijā, un tas ik gadu mēra, kā ilgtspēja ietekmē zīmolu veidošanu, komunikāciju un biznesa attīstību. 2020. gadā ar vairāk nekā 58 000 patērētāju palīdzību astoņās valstīs (Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Somijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Dānijā un Nīderlandē) tika analizēts, kā tiek uztverti 1 400 zīmoli no vairāk nekā 35 industrijām. Šogad pētījums tika norisinājās arī Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Baltijas patērētāji novērtēja 50 zīmolus septiņās dažādās nozarēs katrā valstī. Zīmoli tika izvēlēti, pamatojoties uz neatkarīgu parametru kopumu, proti: tirgus daļu, apgrozījumu un vispārēju zīmola atpazīstamību.


Populārākie raksti