Rimi samazinājis CO2 emisijas Baltijā par 81%
Mazumtirdzniecības ķēde Rimi ir panākusi klimatneitralitāti 81% apmērā salīdzinājumā ar 2006. gada rādītājiem, pateicoties tam, ka uzņēmuma darbība ir kļuvusi ilgtspējīgāka. Pārējie 19% tiek kompensēti ar klimata aģentūru palīdzību.
“Vislielākais potenciāls, lai sasniegtu Rimi klimatneitralitāti, radīts, izmantojot atjaunojamo enerģiju,” uzsver Zanda Šadre, Rimi korporatīvās komunikācijas vadītāja Baltijā. Viņa norāda, ka Rimi veikalos un noliktavās uzstādītais LED apgaismojums un videi draudzīgi ledusskapji, kas darbojas ar CO2, kā arī atjaunojamās enerģijas izmantošana un precīzi plānota loģistika ir vissvarīgākie enerģijas taupīšanas komponenti.
“Pagājušajā gadā mēs samazinājām CO2 emisijas Rimi veikalos Baltijā par 50%, salīdzinot ar 2019. gadu. Kopš 2006. gada esam samazinājuši CO2 emisijas par 81%, bet līdz 2030. gadam noteikti vēlamies panākt siltumnīcefekta gāzu emisiju nulles līmeni. Turklāt meklējam risinājumus, lai ļautu klientiem, iepērkoties mūsu veikalos, pašiem izmērīt savu radīto oglekļa emisiju daudzumu. Runājot par mūsu lielākajiem piegādātājiem, vēlētos, lai viņi ievērotu zinātniski pamatotus klimata mērķus, jo tas palīdzētu mums kopā sasniegt svarīgus mērķus,” saka Zanda Šadre.
“Mūsu darbību arī virza uz zināšanām balstīti mērķi,” atzīmē Zanda Šadre. “Pārtikas ražošanai, patērētāju pirkumiem un piegādātāju rīcībai ir liela ietekme uz mazumtirdzniecības ķēdes radīto oglekļa emisiju. Mūsu mērķis ir spēt to visu ietekmēt.”
Zanda Šadre skaidro, ka visas uzņēmuma veiktās darbības, lai sasniegtu klimatneitralitāti, klientiem varētu nebūt pamanāmas ikdienā. Tomēr klientu atsauksmes liecina, ka viņiem ir ļoti svarīgi, lai mazumtirdzniecības tīkls vēlētos investēt atbildīgā uzņēmējdarbībā un to arī darītu.
“Daudzi atbildīgi uzņēmumi visā pasaulē izmanto klimata kompensācijas aģentūru pakalpojumus, lai panāktu klimatneitralitāti,” stāsta Zanda Šadre. “Klimatneitralitātes atlikušo emisiju finansiāla kompensēšana ir ilgtspējīgas uzņēmējdarbības sastāvdaļa. Ar klimata aģentūras palīdzību mēs esam izvēlējušies projektus, kuros ieguldīt līdzekļus – vai stādīt mežus valstīs, kur dabas resursi ir intensīvi izmantoti, vai arī ieguldīt finansējumu atjaunojamās enerģijas projektos. Protams, attiecībā uz finansēm katram uzņēmumam būtu vislabāk, ja viņi paši spētu ievērot klimatneitralitāti.”
Rimi mātesuzņēmuma ICA Gruppen klimata mērķi ir:
- panākt siltumnīcefekta gāzu emisiju nulles līmeni, vēlākais, līdz 2030. gadam;
- uz pusi samazināt klientu pārtikas groza radītās CO2 emisijas;
- panākt, lai piegādātāji līdz 2025. gadam izpildītu zinātniski pamatotus klimata mērķus;
- samazināt pārtikas atkritumus uz pusi līdz 2025. gadam;
- līdz 2025. gadam savā darbībā un ražošanā izmantot atkārtoti lietojamus plastmasas materiālus, savukārt līdz 2030. gadam – izmantot tikai atkārtoti lietojamus materiālus.