84% pircēju pārtikas produktu iegādē būtiska ir cenas un kvalitātes attiecība
Vērtējot veikalu sortimentu, 84% pircēju Latvijā ir būtiski, lai tajā tiktu piedāvāti augstas kvalitātes produkti vai produkti ar kvalitātes sertifikātiem, liecina Rimi veiktā aptauja*. Taču tikpat daudzi kā būtisku kritēriju pirkumu izvēlē norāda produkta kvalitātes un cenas attiecību.
Kā liecina aptaujas dati, vairums Latvijas iedzīvotāju norāda uz vairākiem veikalu sortimenta kritērijiem, kas, viņuprāt, ir nozīmīgi vai ļoti nozīmīgi. 96% pircēju ir svarīgi, lai veikals piedāvātu produktus par pieejamu cenu. Plašs un daudzveidīgs produktu sortiments ir svarīgs 95%, bet 88% novērtē, ka viens produkta veids ir pieejams dažādās cenu kategorijās. Vēl 83% norāda uz plašu vietējo ražotāju produktu klāstu, bet 84% svarīgi augstas kvalitātes produkti, kuru kvalitāti apliecina dažādi kvalitātes sertifikāti.
“Pircēju vēlmes pēdējos gados ir ļoti mainījušās, un vienotas izpratnes par kvalitātes jēdzienu nav – tas katram nozīmē kaut ko citu. Tas redzams arī aptaujas datos, pircējiem minot ļoti dažādus kritērijus, kas liek izdarīt izvēli par labu vienam vai otram veikalam. Tāpēc to, cik kvalitatīvs ir veikala sortiments, nosaka tirgotāja spēja ieklausīties savos pircējos un piedāvāt viņiem nepieciešamo,” skaidro Rimi Latvia Kvalitātes vadītāja Māra Tamane.
Cenas un kvalitātes attiecību kā svarīgāko pārtikas iegādes kritēriju aptaujā norādījuši 84% pircēju. 79% izvēlas produktus ar vislabāko cenu par vienu vienību, bet 78% – produktus ar akcijas cenu. Tomēr visvairāk – 86% – pircēju atzinuši, ka viņi priekšroku dod tiem produktiem, kas viņiem gluži vienkārši garšo vislabāk.
“Ne vienmēr dārgākais nozīmē arī garšīgākais vai kvalitatīvākais. Piemēram, Rimi privātās preču zīmes kategorijā piedāvājam tikai augstvērtīgus produktus par pieejamu cenu. Cilvēka dabā ir izvēlēties labāko, ja iespējams, taču tas katram var nozīmēt kaut ko citu. Tāpēc Rimi sortimentā preces pieejamas dažādos cenu līmeņos, un neatkarīgi no cenas liela uzmanība tiek pievērsta produktu kvalitātei, rezultātā piedāvājot pircējiem būtiskāko – labu kvalitātes un cenas attiecību,” uzsver Māra Tamane.
*Aptauju “Kvalitātes un cenas attiecības izpēte Latvijā” pēc Rimi pasūtījuma 2021. gada septembrī veikusi RAIT grupa, aptaujājot 1009 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 65 gadiem.