Katram otrajam pārdotajam bērnu pārtikas produktam ir eko/bio sertifikāts

18. Jūlijs, 2023
Lielveikalu tīkla Rimi ekoloģisko produktu sortimentā absolūts pārdošanas līderis ir bērnu pārtika – pēdējo trīs gadu laikā tās apjomi auguši par 18%, un šobrīd jau katrs otrais pārdotais bērnu pārtikas produkts var lepoties ar eko vai bio sertifikātu. 

Soli pa solim aug ekoloģisko produktu pārdošanas rādītāji arī dārzeņu kategorijā, sasniedzot aptuveni 4%, kas ir par 31% vairāk nekā pirms trim gadiem, un burciņās fasētu ekoloģiski sertificētu konservu kategorijā – 6% šogad.

Ekoloģiski sertificētu produktu tirdzniecība veido aptuveni 2% no kopējā Rimi pārdošanas apjoma, un tas ir stabils rādītājs pēdējo trīs gadu laikā. Ievērojams eko/bio produktu īpatsvars ir bērnu pārtikas segmentā – 49%, kam seko zemnieku produkcijas veikaliņa Klēts produkti (gandrīz 17%), ievārījumi, marmelādes, augļu biezeņi, medus un saldumi (10%), vegānā produkcija (9%), gurķi, kabači (8%).

“Ekoloģiskas bērnu pārtikas pārdošanas rādītājus ietekmē arvien pieaugošā patērētāju izpratne par bioloģiski ražotu un audzētu, videi draudzīgu produktu priekšrocībām, kā arī vēlme sniegt mazuļiem tikai pašu labāko. Bioloģiskās zīdaiņu pārtikas ražošana ir viena no straujāk augošajām nozarēm visā pasaulē, un tas atspoguļojas arī pieprasījumā: palielinoties pircēju interesei, mēs paplašinām attiecīgo preču klāstu,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

Jūlijā Rimi aicina pievērst īpašu uzmanību eko/bio produktiem, īstenojot īpašu vides kampaņu un atgādinot pircējiem par ilgtspējīgu izvēļu nozīmi labākas rītdienas veidošanā: ilgtspējības marķējums vai sertifikāti uz pārtikas un nepārtikas produktu iepakojumiem ir apliecinājums, ka šie produkti ir atbildīgi audzēti, ražoti un piegādāti visā to dzīves ciklā, rūpējoties par vidi, cilvēku labklājību un dzīvnieku labturību. Turklāt, izvēloties bioloģiskos produktus, kā arī produktus ar Rainforest Alliance, godīgas tirdzniecības, MSC/ASC, pārstrādājama iepakojuma vai ilgtspējīgi ražotas palmu eļļas sertifikātiem, ikviens var justies drošs, ka lieto uzturā tīru pārtiku, kas audzēta bez pesticīdiem un ģenētiski modificētām sastāvdaļām, izdara videi draudzīgu izvēli un atbalsta dzīvnieku labklājību.

Kā liecina Nielsen Consumer LLC aptaujas* rezultāti, 23% Latvijas iedzīvotāju īpaši piedomā par savu izvēli un iegādājas videi draudzīgus produktus, kas gan ir nedaudz mazāk nekā 2022. gadā (26%). 19% aptaujāto norādījuši, ka viņus interesē ekoloģija un parasti viņi pievērš uzmanību tam, vai produkts ir ekoloģisks/bioloģisks (2022. gadā – 23%). Nedaudz vairāk par trešdaļu aptaujāto jeb 37% (2022. gadā – 39%), pērkot pārtiku, cenšas izvēlēties produktus, kas ražoti Latvijā, bet 34% (2022. gadā – 38%) dod priekšroku produktiem, kas audzēti vai ražoti novadā vai reģionā, kur respondents dzīvo.

* 2023. gadā veiktā aptaujā par ekoloģisku produktu iegādi piedalījušies gandrīz 1600 Latvijas iedzīvotāji.


Populārākie raksti