Latvijas iedzīvotāju pārtikas grozs - dominē akcijas preces un privātā preču zīme
Vienlaikus sabiedrība nav gatava pavisam atteikties no iemīļotajiem produktiem, toties biežāk izvēlas dažādas iecienīto produktu alternatīvas.
Latvijas pircēji ātri pielāgojas tirgus situācijai –
kā rāda Rimi apkopotie dati, cilvēki pērk mazāk un mēģina ietaupīt, biežāk izvēlas akcijas preces un iepērkas vairākos veikalos, meklējot izdevīgākos piedāvājumus. Arī aptaujas liecina, ka 88%* Latvijas iedzīvotāju jau jūlijā bija nobažījušies par mājsaimniecību izdevumiem rudenī un ziemā, kas atspoguļojas arī iepirkšanās paradumos.
“Vienlaikus pircēji nav gatavi atteikties no ierastajiem produktiem uzturā, tāpēc meklē gudras alternatīvas un veidus, kā optimizēt savu pārtikas grozu. Jūtami pieauguši Rimi privātās preču zīmes produktu pārdošanas apjomi, pircējiem novērtējot cenas un kvalitātes attiecību: privātās preču zīmes produktu segmentā, salīdzinot 2021. gada desmit mēnešus ar šī gada desmit mēnešiem, būtiski pieaudzis pārdošanas apjoms griķiem (pat četras reizes), makaroniem, pienam, vistas filejai, arī tā sauktajām Rollton tipa zupām, kas liecina, ka pircēji arī šādi meklē lētas maltīšu alternatīvas,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Juris Šleiers.
Joprojām saglabājas pieprasījums pēc svaigās gaļas, taču populārāka kļūst cūkgaļa, kas ir lētāka nekā vistas gaļa, un lielāka interese vērojama arī par gaļu ar kauliņu (šķiņķi ar kaulu, spārniem, stilbiem) un subproduktiem. Salīdzinot šī gada septembra un pagājušā gada septembra rādītājus, vistas gaļas subproduktu (vistu aknu un tādu buljonam noderīgu daļu kā kaklu un muguru) patēriņš audzis par 28%. Toties Rimi privātās preču zīmes cāļa filejas pārdošanas apjoms ir teju dubultojies, kas liecina, ka
cilvēki labprāt izvēlas iecienīto produktu alternatīvas, t. sk. privātās preču zīmes produktus, augstu novērtējot izdevīgo cenas un kvalitātes attiecību.
Lielu atsaucību guvusi atbalsta programma ar samazinātajām un fiksētajām cenām, kurā pircējiem pieejami jau vairāk nekā 200 produkti. Jau ziņots, ka nolūkā mazināt inflācijas radīto spiedienu uz sabiedrību, Rimi līdz gada beigām fiksējis cenas pieprasītākajiem pārtikas produktiem un pirmās nepieciešamības higiēnas precēm. Vienlaikus Rimi veikalos tiks saglabāta iespēja iegādāties atsevišķus produktus no dažādām sortimenta kategorijām ar izdevīgām atlaidēm.
Savukārt produktiem ar pēdējo dienu termiņiem tiek piedāvāta līdz pat 40% samazināta cena. Tas ļauj iegādāties, piemēram, svaigu gaļu, sieru vai zivis ar ievērojamu atlaidi pagatavošanai tās pašas dienas vakariņās vai arī sasaldēšanai, lai izmantotu vēlāk. Tādējādi vienlaikus tiek ietaupīts gan ģimenes budžets, gan samazināts potenciālo pārtikas atlikumu apjoms un to radītā ietekme uz vidi.
“Novembrī plānojam šo piedāvājumu ieviest arī Rimi mobilajā lietotnē, lai ikviens lietotājs varētu apskatīt tuvākos veikalus un redzēt, kādi produkti un kuros veikalos pieejami ar pēdējās dienas atlaidi. Tā var būt laba iespēja ietaupīt ģimenes budžetu. Interesanti, ka arī Rimi e-veikals kļūst par tādu kā cenu salīdzināšanas platformu izdevīgāko piedāvājumu meklējumos. Akcijas preču meklēšanas biežums pēdējos trīs mēnešos Rimi e-veikalā ir palielinājies teju par 25%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn,” stāsta Juris Šleiers.
*SKDS aptauja “Viedoklis par pārtikas banku “Paēdušai Latvijai” un iespējas nodrošināt pamatvajadzības pēc cenu kāpuma” veikta 2022. gada jūlijā, aptaujājot 1020 Latvijas iedzīvotāju 18–75 gadu vecumā.