Rimi pircēji svētkos izvēlas gatavos ēdienus, mandarīnus un piparkūkas
Svētku klasika – tradicionālās piparkūkas
Šogad par 30 % ir palielinājies Rimi piparkūku sortiments, piedāvājot un izceļot ne tikai vietējos un jau atpazīstamos zīmolus, bet arī alternatīvus risinājumus, piemēram, Rimi privātās preču zīmes produktus, kuru lielākais jaunums šoziem ir piparkūkas ar dzērvenēm. Sortimentā pieejami arī tādi svētku piparkūku komplekti kā Izcep pats vai Dekorē pats.
“Rimi sortimentā vienmēr ir plašs vietējo piparkūku un piparkūku mīklas ražotāju produkcijas klāsts, turklāt pārdošanas dati rāda, ka gadu no gada pircēji vislabprātāk izvēlas tieši pašmāju ražotāju piparkūkas un piparkūku mīklu, īpaši dodot priekšroku klasiskajai garšai.
Mūsu pircējiem patīk pārbaudītas vērtības, tradicionālas svētku garšas un uzticama kvalitāte, kas atspoguļojas izvēlē – priekšroka tiek dota populārāko Latvijas zīmolu ražojumiem un Rimi gatavotajām piparkūkām un piparkūku mīklai,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.
Kopumā pieprasījums ir saglabājies iepriekšējo gadu līmenī, piparkūku mīklai – pat nedaudz pieaudzis, kas skaidrojams ar to, ka pircēji iegādājas piparkūku mīklu nedaudz agrāk nekā citus gadus. Rimi novērojumi liecina, ka piparkūku mīklas izvēlē pircēji uzticas klasiskajām garšām un mazāk eksperimentē nekā ar citiem pārtikas produktiem vai receptēm.
“Gadu gaitā esam piedāvājuši piparkūku mīklu gan ar ingvera, gan apelsīna garšu, taču pircēji vislabprātāk izvēlas tradicionālas garšas. Tāpat redzam, ka piparkūku garša ienāk arī citās kategorijās, piemēram, Ziemassvētku laikā piparkūku garša kļūst aktuāla arī saldumu ražotājiem – mūsu sortimentā ir pieejama ne vien šokolāde, bet arī konfektes ar piparkūku pildījumu,” skaidro Inga Bite.
Mandarīni – līderi arī bez sniega
Mandarīnu sezona tā pa īstam parasti sākas brīdī, kad uzsnieg sniegs – šī kombinācija nepārprotami liecina, ka tuvojas Ziemassvētki. Taču arī bez sniega decembris ir īsts mandarīnu mēnesis: ja novembrī pārdotais apjoms katru nedēļu palielinās par 15–17 %, decembrī tie katru nedēļu ir vidēji par 30 % vairāk nekā iepriekšējās nedēļās.
“Ziemassvētku nedēļā ierasti tiek pārdota trešā daļa no visa decembrī pārdoto mandarīnu apjoma. Pagājušā gadā decembrī tie pārspēja visas citas augļu grupas – pat banānus, kas gada griezumā ir visvairāk pārdotais auglis, bet decembrī ierindojās tikai otrajā vietā ar trīskārt mazāku apjomu nekā mandarīni.
Savukārt kopš šī gada decembra sākuma jau ir pārdots par 33 % vairāk mandarīnu nekā tādā pašā laika posmā pērn, tāpēc varam prognozēt, ka pēc svētkiem arī kopējais decembrī pārdoto mandarīnu apjoms šogad būs lielāks,” atklāj Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.
Gatavie ēdieni no Mani Gardumi – laika taupīšanai
Daudzi pircēji svētku galdam izvēlas gatavās uzkodas un salātus, kuru pieprasījums svētku periodā pieaug pat līdz 50 %. Nepārspēts līderis ir Mani Gardumi siera salāti, pieprasīti ir arī gaļas salāti un siļķe kažokā, kuru, bieži pērk tieši lielajā 2,5 kg iepakojumā, tā ietaupot laiku, kas vajadzīgs cienasta pagatavošanai kuplākai viesu saimei. Tāpat pircēji labprāt izvēlas tādas Mani Gardumi gatavās uzkodas kā gaļas uzkodas, zivju uzkodas un siera vai gaļas plates. Kopumā Rimi novērojumi rāda, ka pieprasījums pēc gaļas uzkodām svētku laikā pieaug par 15 %, pēc dažādām uzkodu platēm – par 31 %, bet zivju uzkodām pieprasījums pieaug par 41 %.