Rimi pircēji svinībām arvien biežāk izvēlas bezalkoholiskos dzērienus

27. Decembris, 2024
Gada nogales svētki nav iedomājami bez dažādiem dzērieniem,bet, ņemot vērā veselīga dzīvesveida tendences, pieaug pieprasījums pēc bezalkoholiskajām alternatīvām. Rimi pārdošanas dati liecina, ka bezalkoholisko versiju klāsts pēdējo divu gadu laikā pieaudzis par 40%.

Pasaulē arvien populārāks kļūst veselīgs dzīvesveids, kas ietekmē arī alkoholisko dzērienu pārdošanas apjomu. Alkoholiskie dzērieni ar samazinātu alkohola saturu, it īpaši vīni un dzirkstošie vīni, kā arī dažādu alkoholisko dzērienu bezalkoholiskās alternatīvas kļūst par arvien pieprasītāku pircēju izvēli. Rimi veikalu tīklā bezalkoholisko dzērienu kategorijā vispopulārākais ir alus, pēc kura pieprasījums aug cauru gadu un visizteiktāk – Līgo svētku laikā.

Kopumā bezalkoholisko dzērienu kategorijā visstraujāk aug pieprasījums pēc bezalkoholiskajiem dzirkstošajiem dzērieniem, kas pēdējos trīs gados ik gadu ir divkāršojies. Mazliet lēnāk aug pieprasījums pēc bezalkoholiskajiem vīniem. Kopumā gandrīz katram Latvijā un pasaulē populāram zīmolam šobrīd ir savu produktu – vīna, alus, sidra, kokteiļu – bezalkoholiskā alternatīva.

“Strauji augot pieprasījumam pēc alkoholisko dzērienu bezalkoholiskajām alternatīvām, arī lielākie alkoholisko dzērienu zīmoli izstrādā “nulle alkohola” alternatīvas, paplašinot ne vien piedāvājuma, bet arī esošo garšu piedāvājumu ar aizvien jaunām un interesantākām garšām.

Piemēram, ziemas sezonā vienmēr pastiprinās interese par karstajiem dzērieniem kā alternatīvu karstvīnam, un šogad pirmo reizi arī Rimi savu privātās preču zīmes sortimentu papildināja ar karsto dzērienu, kas īsā laikā kļuvis par vienu no pirktākajiem karstajiem dzērieniem Rimi veikalos. Kaut arī ziema šobrīd vēl nav tik auksta, pārdoto bezalkoholisko karsto dzērienu apjoms jau ir pieaudzis par 20 %, salīdzinot šī gada novembri un decembri ar attiecīgo periodu pērn,” atklāj Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

Alkoholisko dzērienu bezalkoholisko alternatīvu sortiments paplašinās un mainās katru gadu, izvērtējot pircēju interesi. Arī vietējie ražotāji turpina attīstīt savu bezalkoholisko dzērienu sortimentu, veidojot un testējot jaunas garšas. Šī kategorija Rimi tīklā turpina stabili augt, un daudzi pircēji pat pilnībā atsakās no alkoholiskajiem produktiem un pāriet uz bezalkoholiskajiem: kopējā dzērienu kategorijā bezalkoholisko dzērienu pārdošanas apjoms ar katru gadu aizņem mazliet lielāku daļu, kamēr alkoholisko dzērienu pārdošanas apjoms – nedaudz krītas.

“Zīmīgi, ka tradicionālajos pēcsvētku mēnešos, piemēram, janvārī alkoholisko dzērienu pārdošanas apjoms samazinās, ko, visticamāk, ietekmē dzīvesstila izmaiņas un Jaungada apņemšanās, tāpēc bezalkoholiskie dzērieni, it īpaši dzirkstošie, iegūst lielāku patēriņa tirgus daļu,” skaidro Inga Bite.

Toties gada nogalē, kad notiek dažādas svinības un ballītes, pieprasījums visu alkoholisko dzērienu kategorijās pieaug. Taču līdzīgā progresijā palielinās arī interese par bezalkoholiskajiem dzērieniem kā alternatīvu, it sevišķi dzirkstošo bezalkoholisko dzērienu kategorijā, apliecinot, ka svētku mirkļi var būt svinīgi arī bez alkohola klātbūtnes.


Populārākie raksti