Šogad pieprasījums pēc ogām palielinājies par 40%, pēc dārzeņiem – par 11%
61% no izdevumiem par ikdienas precēm Latvijas iedzīvotāji tērē svaigās pārtikas - augļu un dārzeņu, piena un maizes, gaļas un zivju produktu iegādei
Šī gada pirmajos mēnešos Rimi un Supernetto veikalos par 40% palielinājies pieprasījums pēc ogām, savukārt dārzeņi pirkti par 11% vairāk nekā pērn. Turklāt, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, Latvijas iedzīvotāji svaigās pārtikas – dārzeņu un augļu, piena, maizes, gaļas un zivju produktu – iegādei tērē visvairāk naudas, ik mēnesi atvēlot vidēji 61% no kopējiem izdevumiem par ikdienas precēm, liecina starptautiskās tirgus pētījumu kompānijas Nielsen apkopotie dati.
Rimi un Supernetto pircēju iecienītākie dārzeņi ir tomāti, gurķi, galviņkāposti, svaigie salāti, kā arī kartupeļi. Turklāt, tuvojoties pavasarim, pieprasījums pēc tomātiem palielinājies par 29%, savukārt salāti iegādāti par 11% vairāk nekā pērn šajā pašā periodā. Tāpat daudz biežāk pirkumu grozos tiek liktas svaigas ogas un sulīgi augļi – mango, melones, bumbieri un citi. 56% iedzīvotāju augļus un dārzeņus iegādājas vairākas reizes nedēļā. Savukārt katrs piektais pēc tiem uz veikalu dodas pat četras līdz sešas reizes nedēļā.
Līdz ar svaigās pārtikas patēriņa pieaugumu Rimi un Supernetto veikalos par 20% palielinājies pieprasījums pēc ekoloģiskās produkcijas. “Pircēji jo īpaši iecienījuši bioloģiski audzētus banānus, kā arī eko ābolus, kas Rimi sortimentā pārstāvēti ar divām šķirnēm. Pieprasītāko dārzeņu vidū ir eko burkāni, sīpoli un cukini. Tāpat šogad īpaši aktīvi pirkti dažādi svaigie dīgsti un kreses,” pircēju paradumus komentē Iveta Gedrovica, Rimi Latvia Augļu un dārzeņu kategoriju grupas vadītāja.
Veselība ir kļuvusi par vienu no Latvijas iedzīvotāju prioritātēm un tiek ierindota līdzās tik aktuāliem jautājumiem kā rēķinu nomaksa, pārtikas cenu izmaiņas, bērnu izglītība un stabilitāte darbā. “Lai arī arvien rūpīgāk tiek plānotas maltītes un pievērsta uzmanība pārtikas produktu izcelsmei, vēl aizvien liela daļa Latvijas iedzīvotāju par ekoloģisko produkciju nav gatavi maksāt vairāk un to iegādājas tikai tad, ja tās cena ir līdzvērtīga vai tikai nedaudz augstāka kā ierastam produktam,” komentē Anda Daliņa, Nielsen Klientu apkalpošanas speciāliste.
Kā liecina Nielsen dati, plašs svaigās pārtikas – augļu un dārzeņu, kā arī gaļas un zivs produkcijas sortiments ir viens no nozīmīgākajiem kritērijiem, kas pircējiem liek doties uz konkrētu veikalu un iegādāties visu nepieciešamo maltītes gatavošanai tiešu tur. Lai mudinātu arvien biežāk uzturā lietot svaigus augļus un dārzeņus, kā arī piedāvātu jaunas alternatīvas to pagatavošanai, Rimi veikalos līdz pat 31. martam augļi un dārzeņi būs iegādājami par īpašām cenām. Turklāt Rimi recepšu stendā, kā arī mājaslapā www.rimi.lv pieejamas gardu sulu kokteiļu receptes, kas piedāvās svaigas un veselīgas idejas, kā uzņemt tik nepieciešamos vitamīnus un papildināt ēdienkarti.
Kopumā Rimi un Supernetto veikalos pieejami vairāk nekā 180 dažādi dārzeņu, salātu un zaļumu veidi, kā arī vairāk nekā 140 dažādas augļu šķirnes. Šogad veikalu sortimentu papildinājis sarkanais pomelo, greipfrūts Ugli, kā arī īpaši saldais Taizemes mango Nan Dok Mai. Savukārt pavisam drīz pircēji varēs iegādāties Kivi ogas, kā arī Kasava sakni, kura būs vērtīgs papildinājums tiem, kuri dod priekšroku eksotiskām maltītēm.
Avoti: Nielsen Shopper Trends 2013, The Nielsen Global Survey of Consumer Confidence, 2013 Q2