Starptautiskā zīmolu ilgtspējas indeksā Rimi otro gadu pēc kārtas atzīts par līderi Latvijā

08. Aprīlis, 2022
Eiropas plašākajā neatkarīgajā zīmolu ilgtspējas pētījumā Sustainable Brand Index™ lielveikalu tīkls Rimi atkārtojis 2021. gada sniegumu un ieguvis 1. vietu Latvijā, kļūstot gan par pārtikas mazumtirdzniecības nozares, gan kopvērtējuma uzvarētāju.

Savukārt zīmolu ilgtspējas indeksā Igaunijā Rimi ieguvis 5. vietu, bet Lietuvā – 16. vietu.

Sustainable Brand IndexTM reitings parāda, kā zīmolu ilgtspējību uztver patērētāji. Veidojot reitingu, tiek ņemta vērā uzņēmumu atbildība vides un sociālajā jomā, kā arī pētīts, cik liela nozīme, pēc klientu domām, ir dažādiem ar ilgtspējību saistītiem jautājumiem, izvēloties produktu un pakalpojumu sniedzējus. Pētījumā tika analizēti 50 produktu un pakalpojumu zīmoli Latvijā.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem Latvijas iedzīvotāju interese par ilgtspējību, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir mazinājusies. Ja pērn ilgtspējības tematus sarunās ar citiem mēdza iekļaut 60% Latvijas iedzīvotāju, šogad to dara tikai 51%. Līdzīgs straujš intereses kritums ir vērojams arī Lietuvā un Igaunijā. Tas, iespējams, skaidrojams gan ar divus gadus ilgušo Covid-19 pandēmiju, kas ilgstoši aizēnojusi citas aktualitātes, gan ar Krievijas īstenoto karu Ukrainā, kas šobrīd aizņem lielāko daļu mediju telpas un ielaužas teju katrā privātā sarunā. Covid-19 ilgstošo ietekmi uz ilgtspējības jautājumiem apliecina arī tas, ka visās trijās Baltijas valstīs, pēc patērētāju domām, svarīgākās ilgtspējības jomas ir ražošanas vai darba iespējas mājās un labi darba apstākļi strādāšanai mājās. Latvijā ilgtspējības prioritāšu pirmo trijnieku noslēdz veselīgi produkti un pakalpojumi, bet Lietuvā un Igaunijā – otrreizēja pārstrāde un atkārtota lietu izmantošana.

“Mūsu gandarījums šogad ir divkāršs – gan par Latvijas iedzīvotāju pausto augsto novērtējumu, gan spēju saglabāt pirmo vietu ilgākā laika periodā.

Tas apliecina, ka mūsu pagājušā gada uzvara nebija nejaušība un esam uz pareizā ceļa, lai īstenotu arvien jaunus ilgtspējības mērķus.

Tas ir bijis apzināts un neatlaidīgs darbs, kas diendienā turpināsies, palīdzot klientiem izdarīt ilgtspējīgas izvēles,” saka Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Sustainable Brand IndexTM ir lielākais neatkarīgais zīmolu ilgtspējības pētījums Eiropā, kuru kopš 2011. gada veic Stokholmā bāzētā pētījumu aģentūra SB Insight. Pētījums mēra, kā patērētāji uztver zīmolu ilgtspējību, balstoties uz 70 000 klientu viedokli Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Dānijā, Norvēģijā, Somijā, Zviedrijā un Nīderlandē. Latvijā aptaujāti 900 patērētāju par 50 zīmoliem astoņās nozarēs (pārtikas mazumtirdzniecība, elektrība un apkure, pārtikas un dzērienu ražošana, banku sektors, degvielas tirdzniecība, telekomunikācijas, aptiekas, transports un ceļojumi).

Vairāk informācijas par Sustainable Brand IndexTM un pētījuma rezultātiem: https://www.sb-index.com/latvia


Populārākie raksti