Trīs iemesli, kādēļ būtu vērts apmeklēt bēbīšu skoliņu
Ieguvumi bērnam
Ir veikti dažādi pētījumi par to, kā bēbīšu skoliņa ietekmē bērnus, un rezultāti atklāj, ka šiem bērniem gan uzreiz, gan vēlākā vecumā ir labākas dažādas prasmes nekā bērniem, kuri nav apmeklējuši šo skoliņu.
Bēbīšu skoliņā zīdainis iegūst pieredzi būt grupā un socializēties.
Viņš vēro citus zīdaiņus, vēro, kas citiem sanāk, un caur šo novērojošo daļu viņš pats arī sāk lēnām atdarināt. Turklāt mazie pierod, ka ir arī citas līdzīgas būtnes kā viņi, ka nav tikai pieaugušie cilvēki, stāsta “Rimi bērniem” eksperte.
Ir dažādi bēbīšu skoliņu veidi, piemēram, mūzikas grupas, rotaļu grupas, kā arī grupas, kur PEP mammas vada nodarbības mammām, bet bērniņi rotaļājas.
Kādā pētījumā aprakstīta mūzikas ietekme uz zīdaiņiem mūzikas grupā. Atklāts, ka mūzika palīdz stimulēt smadzeņu darbību un attīstīt dažādus smadzeņu reģionus. Klausoties mūziku, zīdaiņi sajūt ritmu un dažādību, sajūt, kā ķermenis tajā jūtas. Svarīgi, ka mūzika veicina arī dažādu spēju attīstību. Šajā pētījumā secināts, ka ieguvumi ir arī vēlākā vecumā, kad bērni sasniedz divu līdz četru gadu vecumu. Arī vēlākā vecumā šiem bērniem ir labākas sociālās prasmes. Viņiem ātrāk parādās interese par citiem bērniem, viņi ātrāk sāk spēlēties ar citiem. Būšana grupā zīdaiņa vecumā iedod labu pamatu tam, kā vēlāk attīstīsies bērna sociālās prasmes un emocionālā funkcionēšana.
Ieguvumi bērna un vecāka attiecībām
Bēbīšu skoliņā vadītājs parasti rāda kādu pantiņu, dziesmiņu vai kustību, ko pēc tam vecāki kopā ar saviem bērniem atkārto. Šādā veidā uzlabojas bērna un vecāka kopā pavadītais laiks un vecāki labāk iemācās, kā kopā ar saviem bērniem spēlēties. To pierāda arī pētījumi, ka šiem vecākiem, kuri apmeklē bēbīšu skoliņu, ir:
- labākas attiecības ar saviem bērniem,
- vieglāk spēlēties ar saviem bērniem,
- kopumā pozitīvāka spēlēšanās pieredze.
Bērniem spēlēšanās ir ļoti svarīga, jo rotaļājoties viņi mācās un izzina pasauli. Spēlēšanās laikā mazie piedzīvo arī pozitīvas emocijas, prieku un interesi.
Bērns saprot, ja viņš atkārto kādu kustību, tad mamma ir priecīga, un priecīgs kļūst arī bērns.
Rotaļājoties bērni apgūst arī jaunas prasmes – spēlēt paslēpes, likt klucīšus, atšķirt figūras.
Ieguvumi vecākam
Ir būtiski apzināties, ka vecāks, biežāk gan mamma, uz bēbīšu skoliņu nāk arī sevis dēļ. Vecāki šajās grupās socializējas, redz, kādas attiecības ir citiem vecākiem ar saviem bērniem, un tas palīdz normalizēt un līdzsvarot savu pieredzi. Jo bieži vien mammām šķiet, ka viņas nav tik labas mammas, kā vajadzētu un gribētos.
Mammām, kuras apmeklē bēbīšu skoliņu, ir mazāki depresijas rādītāji, samazinās pēcdzemdību depresijas simptomi.
Tāpat arī mammas saņem lielu atbalstu un sapratni šādās grupās, jo bieži vien līdzīga vecuma bērniem ir līdzīgas problēmas un mammām ir vieglāk dalīties ar tām. Bieži vien izveidojas mammu draudzība arī ārpus bēbīšu skoliņas – kopīgas pastaigas un vēlāk arī rotaļu laukumu kopīgi apmeklējumi būs ieguvums ne tikai mammām, bet arī bērniem.
Kādā pētījumā secināts, ka mammām, kuras apmeklējušas bēbīšu skoliņu, vēlākā vecumā ir vieglāk socializēties ar citiem vecākiem par bērnu jautājumiem:
- kad bērniem bija četri līdz seši gadi, šīm mammām bija labāks kontakts ar citām mammām bērnudārzā,
- kad bērniem bija deviņi līdz desmit gadi, šīm mammām dabiski veidojās kontakti un iespēja dalīties savā pieredzē ar citiem klasesbiedru vecākiem skolā.
Bēbīšu skoliņa labvēlīgi ietekmē gan pašu bērnu, gan vecākus, gan bērna un vecāka attiecības, un kopumā tas uzlabo ģimenes veselību.
12. Jūlijs, 2023